måndag 15 februari 2010

Tulpaner och skola


Sambon fick de här söta tulpanerna av min kusin M i lördags. Tulpaner = vår för mig och det känns så fräscht med en bukett på köksbordet.

Idag, imorgon och onsdag är det skola. Jag har ett himla sjå med att få ihop skötning åt Thilde och jag pusslar med tiderna och personer som kan ställa upp. Jag saknar fortfarande någon som kan sköta imorgon mellan 7-12 men jag hoppas det ska lösa sig på nåt vänster. Tur i oturen att man pluggar på distans så detta bara blir ett problem 2-3 dagar i månaden... sedan blir hon ju större och kan så småningom vara själv längre stunder.

4 kommentarer:

Linruz sa...

Visst är det härligt med Tulpaner.
Hoppas det löser sig med barnvakt.
Ha en fin dag.
Kram Lina

Riikka sa...

Finfina tulpaner! Man kan nästan tro att snön har smält bort och träden fått små blad ute, bara av att titta på dina bilder.

Men sen tittar man ut och inser att det är inte riktigt så... Men en stund var våren här.

R

www.gottablandat.wordpress.com sa...

åh jAG ÄLSKAR den här tulpantiden, det är sååååå fint och fräscht med tulpaner! era är jättefina!

Anna sa...

Ja, tulpaner är verkligen vår för mig också. Vilka fina din sambo fått! :-) Hoppas det löser sig med hundvakt! Kram Anna