torsdag 11 februari 2010

Thildebus



Som ni märker får hundarna ta mer plats i bloggen och så kommer det förbli. Jag gjorde misstaget med Thelma att inte dokumentera hennes valp- och tonårstid och det ångrar jag så mycket! Det är så härligt att kunna titta tillbaka och minnas hur de var, för oftast glömmer man det mesta med åren.
c
Igår lärde jag Thilde ligg och som med allt annat lärde hon sig det på en gång. Vi gick även en hel runda i koppel igår och det gick finemang, som om hon aldrig gjort annat!
c
Som jag tidigare nämnt är Thilde smart, uppfinningsrik och påhittig. Igår blev det ovanligt tyst om henne när jag satt och såg på tv. Jag hade aldrig märkt att hon gått ut från vardagsrummet. Som med barn bör man börja misstänka något när det blir så tyst.
c
Jag fick rätt för mina misstankar! Fann henne i kontoret: i en stor hög av renhår (från renfällen)... Thilde tittade upp på mig med en spretande renhårsmustach med sina oskyldiga små ögon. Jag kunde inte låta bli att börja skratta för det såg sannerligen lustigt ut...! Det gick liksom inte att inte förstå vem som var den skyldige ;)
c
Valptiden är mysig men krävande. Charmig men stundvis jobbig. Lockar till många skratt men ibland nästan även till tårar. Men den här tiden kommer aldrig tillbaka! Så det gäller att passa på att njuta av den ulliga pälsen, de små oförstörda mjuka trampdynorna och den silkeslena hårlösa magen. Även det trygghetssökande, naiva och godtrogna beteendet. Helt oförstörd och oformad i en rosa värld.
c
För det kan jag offra renfällen :)

2 kommentarer:

elin sa...

Läser den här bloggen sporadiskt och tycker den är så bra så jag har tagit mig friheten att länka till den. Hoppas detta är okej !

Anne, anness design sa...

Busig och mycket söt valp. önskar också att jag dokumenterade min hund mer när han var valp.