måndag 28 december 2009

Årssammanfattning


Januari såg vi Pite Revyn med sambons föräldrar, väldigt trevligt och roligt! Vi tapetserade om i vardagsrummet. Spenderade en trevlig helg på stugan med kompisarna D & M. Jag jobbade otroligt mycket.
c

Februari jobbade jag också väldigt mycket. Snöade mycket, vi hade så mycket snö att vi knappt såg ut genom köksfönstret. Sambon fyllde 24 år. Promenerade flitigt nere på isen.


Mars fick vi veta att kompisparet Linda & Tommy skulle gifta sig i augusti. Jag jobbade en hel del i mars också. Vann två bloggtävlingar; en söt Greengate-låda i plåt hos Signe1 och ett vackert halsband hos Susihus. Promenerade flitigt på isen även denna månad.
c

April spenderade vi påskveckan uppe i vackra Gautosjö och vi hade jättetrevligt! Jag och mamma gjorde en mysig shoppingtur till Skellefteå. Jobbade inte lika mycket i april som föregående månader. Vi var på 30-årskalas för moster Lindas sambo.
c

c
Maj köpte vi en ny byrå till kontoret. Jag och kompis Linda bokade en sista-minuten till Turkiet. Isarna smälte, så inga fler ispromenader! Jobbade ungefär halvtid.
c

Juni åkte jag och Linda till Alanya, Turkiet en vecka och hade väldigt skoj! När vi kom hem började jag sommarjobba ganska direkt (jobbar alltid heltid sommartid). Midsommarhelgen spenderades på stugan.


c
Juli jobbade jag bara vill jag minnas det som *skratt*. Nä, kanske inte riktigt. Jag och sambon gjorde en dagstripp till Storforsen. Jag fyllde 22 år. Jag fick veta att jag blivit antagen till utbildningen. Det nya utedasset som pappa byggt sattes upp på stugan. Sov någon helg på stugan. Vi hade möhippa för Linda.
c

Augusti gifte sig Linda & Tommy. Ett vackert bröllop som jag var delaktig i i.o.m. fotografering, förberedelser och servering. En lyckad och fin dag! Blev några båtturer. I slutet av månaden började jag utbildningen.
c

c
September jobbade jag mycket med tanke på att jag även studerade heltid. Insåg i slutet av månaden att jag inte skulle orka detta tempo så jag lovade mig själv att ta på mig mindre jobb framöver (vilket jag hållt). Var upp en helg till Jäkkvik. I Jäkkvik köpte jag ett sött älgpar :)
c

Oktober bokade vi en resa till Thailand med moster Linda och hennes sambo (vi åker i januari 2010). Köpte en fin vit sängram på Blocket. Sov en helg på stugan. Var på Hantverksmässan i Luleå där jag bl a köpte ett äkta fårskinn som jag länge velat ha.


November gjorde jag två veckors praktik (i och med utbildningen jag går). Tapetserade en fondvägg i köket. Julpyntade.


December bakade jag och kompis Linda i bagarstuga. Vi var på julkonsert på Coop Arena i Luleå och såg Sissel Kyrkjebö med flera. Firade julafton hemma hos oss. Första året med julgran!


Detta var ett någorlunda kort (ja, faktiskt!) sammandrag av året 2009! Som ni säkert förstår har jag utelämnat personliga detaljer då det är en öppen blogg. Året 2010 kommer jag satsa på hälsa, lycka, resor och personlig utveckling! Det är mina nyårslöften. Här kan ni läsa förra årets årssammandrag.

5 kommentarer:

Linruz sa...

Vilken rolig smmanställning av året 2009.
Hoppas att 2010 blir ett lika fin år.
Bamse kram Lina

Josefine sa...

Vilka härliga bilder! God fortsättning önskar Josefine- at home

MissStorm sa...

Kul med en sammanfattning av hela året! Kan tänka mig att alla foton är till stor hjälp för att komma ihåg och få med det viktigaste.

God fortsättning!

Karin sa...

Som alltid - jättefina bilder!

Sofia sa...

Det är svårt att låta bli, det är ju inte speciellt dyrt heller! :)
Verkar som att du har haft ett bra 2009, och många fina bilder.
Tycker dina nyårslöften verkar väldigt vettiga!
Och så blir jag lite nyfiken, vad är det för utbildning du går?

Kram