tisdag 22 december 2009

Nytt objektiv

Idag kom äntligen mitt nya objektiv som jag beställt, ett canon EF 50mm, avsett för porträttfotografering. Jag har inte hunnit prova det så mycket än men ovan ser ni min allra första bild tagen med detta objektiv (Thelma är en tacksam modell *ler*). Bilden är inte redigerad någonting. Visst blir det skarpt och klart? Blir säkert ännu finare bilder i dagsljus :) Det får jag testa imorgon...
c
Idag har jag och kompis Linda väldigt spontant, och i den värsta snöröken, brassat upp till Happis och där blev det ett besök på IKEA. Kom förstås inte tomhänt ut därifrån... Gick även in på Iittala outlet och där fyndade jag en röd marimekkoskål på rea - så glad för det! Har länge velat ha en sådan.
c
Två dagar till jul, jisses vad tiden rusar. Imorgon ska vi duka för julafton och göra klart de sista inköpen.

1 kommentar:

Iris // Alla dagars kaos sa...

Väldigt vacker bild.. jag blir väldigt sugen på att shoppa objektiv.. :) Får kolla upp vad det kan kosta och när man kan ha råd med det.

kram /iris