söndag 13 december 2009

Bakning i bagarstuga


Igår stod jag och kompis Linda från 10 på förmiddagen till 9 på kvällen och bakade för fullt i en bagarstuga vi hyrt. Jag rekommenderar det verkligen till er som inte provat! Bagarstugan vi hyrde hade full utrustning vad gällde bakattiraljer samt att i priset ingick användning av färdighuggen ved.
c
Vi gjorde:
  • Saffransbullar med vit choklad
  • Tunna mjukkakor
  • Fullkornsbaguetter

Och det blev väldigt mycket av allt så nu är frysen fullproppad :)

Foton: (c) Sofie/Syssla

4 kommentarer:

Linas inredning sa...

Jag hade ingen aning om att man kunde hyra en bagarstuga! Låter ju helmysigt :)

www.gottablandat.wordpress.com sa...

guuud så mysigt!!!!!!

Hanna sa...

Ja guu så mysigt, jag vill också baka! var köpte du mjölet?

Anne, anness design sa...

Låter toppen att vara i en riktig bakstuga. Kan tänka mig att det förenklar en hel del.