måndag 27 september 2010

Söndagseftermiddag


Igår hade vi en riktigt härlig eftermiddag. Snabbt påkommet och spontant begav vi oss iväg på en fisketur längs med Piteälven tillsammans med mina föräldrar, min bror och hans flickvän.


Pappa hade med sig "dragen gris" (lustigt namn men väldigt gott! tillagas ungefär som på samma sätt som tjälknöl) som vi stekte på muurikkan och åt i pitabröd.


Thelma, som vanligt med!


Thelma fick vara kvar med mina föräldrar på den lilla ön medan jag, D, min bror och hans flickvän for iväg och fiskade. Thelma uppskattade det inte och stod och skrek länge efter oss (hon älskar att fiska men rymdes tyvärr inte i båten).


Här började det att skymma.


Och då är det ju mysigt med en värmande eld!


Dagens sista bild.

Idag väntar jobb för min del. Har mycket jobb i veckan - hela fem pass! Och det är som vanligt skönt och en lättnad och veckan är räddad :-) Tala om att man kommer uppskatta den dagen man får fast jobb och ett schema att gå på...

Igår hittade jag lite nya skogsfynd och vad jag har tänkt göra med dem får ni se när det är färdigt :-)

Ha en härlig dag!

Alla bilder: © Sofie/Syssla.

1 kommentar:

Sofia sa...

Mysigt att göra såna där grejer lite spontant! Brukar kunna bli bäst då.