onsdag 8 september 2010

Secondhand-fynd


förmiddagen har jag rantat runt lite här och var, bland annat på secondhandbutiken Reprisen. Där hittade jag ett gäng med gamla glasljusstakar för en billig peng. Har inte hittat någonstans att ha dem men tanken var att ha dem tillsammans som ett stilleben men just nu har jag inte plats för det någonstans hemma, men kanske någon gång när man får större ytor att inreda :-) Tyckte de var väldigt vackra.


Hittade även den här hängselklänningen som satt riktigt fint :-)

Igår var jag till frisören och det var välbehövligt kan kan säga! Hade inte klippt håret på ett och ett halvt år så det var oförskämt nött och jag skämdes nästan lite när jag satte mig i frisörstolen :-) Frissan kapade av ungefär en decimeter samt gjorde slingor som liknar min naturliga blondfärg. Min tanke är att hädanefter inte göra så mycket med håret förutom att toppa det och kanske göra en omgång slingor till så småningom. Hur som helst blev jag nöjd efter gårdagens besök! Håret känns friskt och fräscht igen :-) Kanske lägger ut en bild senare.

I övrigt donar jag på för fullt idag - tvättar, har en bulldeg på jäsning, ska göra fläskpannkaka, dammsuga o.s.v. Gäller att passa på när man är ledig att göra sånt man tycker om samt sånt man tycker mindre om men som måstes göra :-)

Alla bilder: © Sofie/Syssla.

Inga kommentarer: