onsdag 15 september 2010

Fröken Virrpannas onsdagmorgon


Hade ställt klockan så att jag skulle vakna upp i god tid imorse. Klockan ringer, slår av den och... somnar om. Det händer så gott som aldrig att jag försover mig! Iallafall vaknar jag tjugo minuter före min tandläkartid som jag har 7.50. Rusar upp, klär på mig, borstar tänderna, kammar igenom håret och far iväg, sådär lagomt pömsig och yvig i huvudet som man kan vara före man vaknat till liv.

När jag närmar mig bilen (som jag har en bit ifrån lägenheten) så upptäcker jag att jag håller nåt i handen - Thelmas koppel! Det har alltså följt med av bara farten och i ren vana. Tokigt..

kommer jag till Folktandvården och sätter mig i väntrummet, två minuter försenad. Väntar.. och väntar.. och väntar.. Efter 20 minuter går jag till receptionen och frågar om de glömt bort mig eller om de hunnit fråga efter mig före jag dök upp - jag var ju lite sen. Kvinnan i receptionen säger att hon ska ringa min tandläkare och jag går och sätter mig igen.

Hon kommer tillbaka med ett leende på läpparna och säger att jag inte alls har tid idag, utan om ungefär tre veckor! Men tiden var rätt :-) Bara fel datum. (Hur lyckas man ta fel på 15/9 och 6/10?!).

väg till bilen får jag ett fnissanfall och tänker att det här är jag i ett nötskal (och vilken tur att jag inte tog med mig Thelmas koppel in i väntrummet!). Visst kändes det lite förargligt att veta att jag hade kunnat ha en sovmorgon men samtidigt är det väl sånt här som förgyller tillvaron :-) Små knasiga incidenter som ingen tar skada av..

Hoppas eran morgon varit lugnare :-) Nu ska jag dricka några välbehövliga koppar kaffe så hjärnan vaknar till liv. Ha en fin dag!

Bild: © Sofie/Syssla.

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hahahaha - kul!!
Jag brukar också vara en riktigt virrpanna ibland!
Nu har jag precis satt igång en bulldeg och ska också koka saft... Får se hur det slutar...? :P

Camilla sa...

Haha... vilken morgon. Men du kom upp ur sängen iaf ;)
Hoppas det blev lite lugnare efter det. Vilen troligt fin kopp? Var hittar man dessa? Och sen såg jag på ngn bild att du har fjärilstavlor.. Vart hittar man dessa, jag vill också ha :D

Tack för du skrev i mn blogg.. Så jag kunde få hitta till din. Här verkar urtrevligt ju!! :D

Iris // Alla dagars kaos sa...

haha, vilken tur att du kan skratta åt det! det kan jag också faktiskt, det är riktigt kul att läsa om när andra är virriga :)

kram /iris