torsdag 12 augusti 2010

Rabarber, vinbär, paj och cyklamen


Idag har jag hackat upp rabarber som jag plockat på stugan. Blev en hel del, det mesta frystes in...
Skärbräda från Mrs. Murphy.


Har även plockat in svarta vinbär från vinbärsbusken på baksidan av lägenheten.
Skål från Milla of Sweden.


Sedan gjorde jag en rabarberpaj och testade för skojs skull att sätta lite svarta vinbär på ett hörn för att se hur det smakade ihop med rabarbern. Blev ganska surt, så nästa gång blandar jag inte dessa två :-)


Mina penséer precis vid entrén har gett upp för detta år så istället har jag planterat cyklamen i de krukorna.
Betongäpple från Blomsterlandet.


Idag har jag och D också hunnit med att röja undan i inne- och uteförrådena. Eller, jag ska inte ta åt mig äran, det är D som har stått för det mesta av röjningen :-) Jag har mest pysslat på med annat. D har hängt upp fler hyllor så nu är det mer ordning i förrådena, känns betydligt större och mer strukturerat. Blev så fint!

Inatt väntar jobb så jag ska gå och slumra en stund före jag beger mig. Ha en härlig kväll! 

3 kommentarer:

Mrs. b sa...

Visst är det härligt med det som skog och trädgård (vi har det dock inte ännu) har att bjuda på. Vi har plockat en del blåbär nu i sommar.

Nickie sa...

Festligt! Ser jättegott ut :)

Ida - Decoria.se sa...

Ser härligt ut! Skärbrädan är väldans fin. :-)