onsdag 11 augusti 2010

Noliamässan 2010


Igår gick jag och min vän Linda på Noliamässan (som vartannat år är nere i Umeå och vartannat år här uppe i Piteå). Man kommer sällan ut tomhänt efter att ha strosat på denna mässa för det finns hur mycket som helst i alla kategorier...

Jag hittade det här söta betongäpplet (i Blomsterlandets monter). Blir fint på uteplatsen nu när hösten närmar sig :-) 


Sedan köpte jag två fina halsbandsberlocker och jag lovar, jag hade kunnat köpa hur många som helst! De var både billiga och fina. Men jag begränsade mig till två :-) Dessa hittade jag i Pagoni's monter (har även en hemsida).


Det här fina kortet med ett fjällmotiv tänkte jag att jag skulle rama in. Kortet är gjort av en duktig konstnärinna här uppe vid namn Annica Waara. Hon målar fantastiskt fina tavlor också! Kolla in hennes hemsida här.

Hittade lite annat smått och gott också, som te, Acai-dryck och mineralpuder.

Idag ska jag och D iväg med båten och vårt mål verkar än så länge vara Kluntarna. Vädret är strålande och vi har packat matsäck och dryck! Också ska vi hämta upp Thelma på vägen (som är på stugan med mina föräldrar). Ser fram emot en härlig dag :-) Hoppas ni får det också!

Inga kommentarer: