måndag 5 juli 2010

Kräftan (22 juni-22 juli)

Jag måste säga att denna fakta om mitt stjärntecken stämmer kusligt bra in på mig och det känns som att den som har skrivit detta har haft mig som utgångsmall! Texten är hämtad härifrån.

Vattnets natur är att vara lättpåverkad, känslig och negativ.

Nyckelord: Minne, hem, antikvitet, föda, föräldraskap, tidvatten.
Färg: Violett.
Metall: Silver.
Stenar: Mossagat och smaragd.

Moderlighet, vilket ger stort behov av att sköta om andra. Impulsiva och möjliga att påverka. Känslighet och omtanke, vilket kan övergå i överkänslighet och självömkan. Kräftor är otroligt hemkära och de älskar sina närmaste med fel och brister och tål inte att någon kritiserar dem. Kan utåt sett verka hårda och självsäkra, men är i själva verket känsliga och extremt lättstötta. Gott minne, hög intuitiv förmåga och fantasirika. Tendens att bli osjälvständiga i sina åsikter. Känner ofta bekymmer utan egentlig anledning. Romantiska och varmhjärtade och ofta goda föräldrar.

Lämpliga yrkesval: Allt där de får sköta andra, ex. sjuksköterska, lärare, kurator, eller yrken som har anknytning till sjön, ex. fiskare.
Fysiska kännetecken: Ordinär kroppsbyggnad, markerat käkparti.
Känsliga kroppsdelar: Bröstkorg och mage.

Stämmer ditt stjärntecken bra in på dig?

1 kommentar:

Camillasnyahem sa...

Men gud vad sjukt! Jag gick in och kollade (är fisk) och det stämde så bra! Jösses! Vad skoj. :)