måndag 11 oktober 2010

Utmaning


Jag har fått en utmaning av Fru Westman som går ut på att svara på några frågor. Då kör vi :-)


1. What is your favorite word? Jag tycker att stiltje är ett väldigt vackert ord som får mig att måla upp en bild i huvudet av en spegelblank sjö en tidig morgon där dimman ligger magiskt ovanpå vattenytan.

2. What is your least favorite word? Krav. Det ger mig gåshud på hela kroppen. Och då syftar jag på sådana krav som är övermäktiga som man ställer på sig själv.

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally? Naturen! Här hittar jag alltid inspiration, får nya idéer, tänker mer klarsynt och hämtar energi!

4. What turns you off? Oärlighet och oförståelse.

5. What is your favorite course word? Förbannat. (Och är jag riktigt arg brukar det bli en ramsa med massor av olika svordomar och ibland blir jag nästan förvånad över mig själv att jag kan så många!).

6. What sound or noise do you love? Ljudet av kaffebryggaren, vinden som viner ute, kluckande vågor, smattrande regn.

7. What sound or noise do you hate? Gnisslande och skärande ljud, alarmet när man ska stiga upp (och lämna den varma, sköna sängen).

8. What profession other than your own would you like to attemp? Sjuksköterska eller något yrke inom inredningsbranschen. Kanske fotograf - fast då måste jag utvecklas betydligt mer inom fotandet först.

9. What profession would you not like to do? Telefonförsäljare.

10. If Heaven exists, what would you like to hear God saywhen you arrive at the Pearly Gates? Jag är inte religiös men om man leker med tanken att man skulle träffa Gud skulle jag vilja att han sa "Sofie, vilket fint liv du levt, du kan vara nöjd med allt du har presterat och åstadkommit!".

Jag skickar vidare utmaningen till alla som ännu inte gjort den!

Bild: © Sofie/Syssla.

Inga kommentarer: