lördag 9 oktober 2010

Julig längtan

BLOMSTER ljusstake set om 3, 159 kr.

Jag erkänner. Jag har lite smått börjat längta efter jul. Snö, adventsmys, glögg, chokladaskar, julmusik, julstök, julbak, paketinslagning och pyssel. IKEA har fått in sitt julsortiment på webben och jag fastnade särskilt för dessa ljusstakar. Visst har vi sagt att man inte kan ha för många ljusstakar (liksom skålar och koppar/muggar)? Tänkte väl det... ;-) Så kanske dom följer med mig hem vid nästa IKEA-besök...

Fast okej. Jag vill hinna njuta av hösten först. Min favoritårstid näst efter vintern. Men att titta på lite julig inspiration i liten skala skadar ju inte :-)

Fortsatt trevlig helg!

Bild: Lånad från IKEA.

6 kommentarer:

Mamma Stina sa...

har de vita ljusstakarna, fina! Men ömtåliga... =)

Linruz sa...

Hihi jag längtar med :)
kram kram

Fröken Fräken sa...

Nä, jag har ju också sett Ikeas julsortiment på webben och var därför lite sugen på att besöka någon av varuhusen här i storstan. Men det blev aldrig, så man får väl börja tjata sig till ett besök i Haparanda när man kommer hem. Fast jag vill ju inte ha snö och minusgrader än!

HEMLÄNGTAN sa...

Måste ju erkänna att jag också börjar längta till julen. Den här tiden innan jul är så himla mysig med allt planerande.
Dock har jag lite ångest för månaderna efter jul, dom kan vi gott hoppa över tycker jag.

Ha en bra söndagskväll!
Kram, Jenny

lolla sa...

du har letat reda på en massa godbitar från IKEA mycket fint har dom till vintern.
nu ska jag kika runt hos dig en stund
kram lolla

Emma sa...

Dom där ljusstakarna var snygga... kanske måste köpa dem jag med ;) brukar aldrig byta till röda grejer men nu har jag, precis som du, redan fått lite jullängtan! Pepparkakor och mandariner påminner om julen något så in i... :) (Jag som vräker i mig mandariner nu, haha)