torsdag 4 mars 2010

Marimekkoskål och hundbravader


På Iittala outlet köpte jag en liten Marimekko-skål på extrapris. Den passar perfekt på tavellisten i köket!


Thilde har jättekul åt att välta vatten- och matskålarna. Häromdagen fick jag ta fram skurmoppen igen och vaska upp en pool av vatten i kontoret medan Thilde plaskade lyckligt i det blöta. Imorse så var det matskålens tur att välta omkull (med all mat i) och det var också superskoj tyckte Thilde och tittade nöjt på mig över vad hon åstadkommit och började äta från golvet. "Omväxling förnöjer!", tycks hon tänka.

3 kommentarer:

Karin sa...

Får läsa ditt inlägg sen, hinne inte nu. Ville bara säga att receptet finns under "kyckling" hos mig. Kycklinggryta med cocosmjölk.

Ha en bra dag!!

Linruz sa...

Mmm en frostad marimekko står högt på önskelistan.
Måste nog a mig en tur till outleten någon dag.
Kram kram Lina

Susihus sa...

Visst är de uppfinningsrika de små liven?! Ha en härlig dag
Kram