onsdag 18 februari 2009

Vackert ute

Se så vackert det var ute när jag kom hem från jobbet strax efter kl. 07.00 imorse! Liksom ett varmblått sken på himmelen. Och kallt var (läs är) det också. Kylan tycks fortsätta hålla oss i sitt grepp och det pendlar mellan -16 och -26.

Längtar efter sköna, soliga dagar då tempen ligger på högst -8 och man kan ta härliga promenader nere på isen utan att nästan förfrysa kinderna!

Tack Maria för bildförstoringsbeskrivningen! Jobbar på att försöka få till bilderna inte alltför pixliga :) Fler tips för att få bilderna mer skalenliga (nu drar de antingen lite för mycket uppåt eller åt sidan så bilden liksom blir lite "förvrängd") mottages varmt!

Ikväll är det mitt nya favoritprogram Arga Snickarn, på kanal 5 kl. 20.00. Riktigt bra faktiskt, se det om ni inte redan gjort det! Här kan ni gotta er i inspirationsbilder och se hur fint det blivit i tidigare program.

Kram, Sofie

10 kommentarer:

Linda sa...

Fantastisk blogg du har! ♥

Fina bilder o rolig läsning!

mvh

Anonym sa...

Så fint ni har det fast så kallt!
Jag gnäller när vi har -10 men tror det är råkallare här ner.

Underbar vinterbild!!

Kram!

Anonym sa...

Tack söta du för gratulationen!
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

jag gillar när du nu har stora bilder..jätte fint.
Kram Lotta

Anonym sa...

Härliga bilder! Jag får nog ge programmet en chans till - såg första avsnittet och tyckte det var hemskt. Det har kanske blivit bättre. :-)

Kerstin sa...

Snyggt! Det blir härlig stämning i bilderna med all snö.
Hur gjorde du för att få större bilder?
Ha en fin kväll.

Gårdsromantik sa...

Visst är det ruskigt kallt!

Känns ganska bra att bo i en färdigrenoverad kåk.

Den där argingen missade jag ... men hankanske går i repris.

Kram Maud

Ingrid sa...

Vilka fina bilder, ser lika kylslaget ut som hos mig. Nu vill vi snart ha vår :0)

~Livet i byn

Maria sa...

SÅ fint det blev med stora bilder!
Och du lyckades få dem till vänster fast du har marginalen till höger. För mig fungerade inte det, bilden hamnade under marginalen. Något knep?
Jag tror att du kan få dem proportionerliga om du gör dem exkt enligt samma storlek som du gör dem i i bildbehandlingsprogrammet. Ex 450x360 pixlar. Då ändras inte det.

Anonym sa...

Jättefina bilder trots den kalla känslan man får av att se på dem... Jag är ingen vintermänniska inser jag. Ha en trevlig kväll.