tisdag 29 juni 2010

Midsommarhelgen 2010

c
Här kommer några bilder från Midsommarhelgen som firades ute på stugan. Vi har haft skapligt tur med vädret, ätit god mat och bara mått väl!


Till sillunchen hade jag gjort matjesilltårtor. Riktigt smarriga blev dom!


bryggaltanen.


Vi gjorde en båttur in till stan och körde genom kanalen (som går genom stan).


Barnen (och Thelma) roade sig som mest med att håva spigg :-)


Midsommardagen åskade det. Fångade tyvärr ingen blixt på bild, men som ni ser var himlen alldeles svart.


Min bror var idog på att kasta med kastspö och fick upp många fiskar, bl a den här solken.


Zink och blålila är en fin färgkombination tycker jag. Här är det min mamma som har varit i farten och satt ihop en enkel och fin dekoration på trappen till lillstugan.

Har egentligen så många fler bilder att visa men jag håller ju ganska hårt på detta med anonymitet och hänger ogärna ut mina nära och kära (och mig själv) på bild i bloggen. Så småningom kanske men inte än :-)

Hoppas ni också har haft en fin helg!

4 kommentarer:

Anna sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på från er midsommarhelg :-) Planteringen i zinkkrukan är riktigt fin. Hoppas du har det bra! Kram Anna

Maria sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Verkar vara så mysigt vid eran stuga. Blommorna i zink krukan var ju bara för gullig.

Kram Maria.

Alexandra sa...

Så härligt och fint ni har haft det!Lyxigt att få sitta vid bryggan och matjesilltårtan du hade gjort såg riktigt god ut.Kram Alexandra

bokhyllan sa...

Fina bilder från midsommar! Dekorationen på trappan gillar jag. Har själv en sådan ljuslykta. Visst är det IKEA? =)