tisdag 18 augusti 2009

Bröllopet del 1: Dukningen

cccc
ccc
cccc
ccc
Foton: (c) Sofie/Syssla
ccc
Jag kommer dela upp bröllopet i några inlägg och jag börjar med att visa bröllopsdukningen. Brudparet (läs bruden *ler*) valde ett naturligt tema i vitt och grönt. Borden pryddes med vaxdukar och ett tunt tylltyg ovanpå. På tallrikarna ställdes ljuskoppar där bruden skrivit gästernas namn på, vilket jag tyckte var en kul och lite annorlunda idé!
ccc
Borden dekorerades sen med savoykål och lime. På brudparets bord öppnades savoykålen upp och dekorerades med murgröna och liljor (tog tyvärr inget kort på det). Väldigt fint!
ccc
Man börjar själv längta efter att planera sitt eget bröllop efter att själv ha varit delaktig i ett :)
ccc
Ha en fin dag!
Kram, Sofie

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken vacker dukning. Kul idé med ljuslyktorna. :)
Fina bilder också.
Må så gott.

Mari sa...

Vilken härlig dukning, inte för mycket lull lull, helt i min smak.

Ha en bra dag!

matte sa...

Vilken ära att få fota bröllopet :) Kul! Det var snyggt med duken tycker jag.

HUSnrNIO sa...

Ljuskopparna var jättefina. Fiffigt och kul med namn på dem. Ha en trevlig helg.

Susihus sa...

Superfint, enkelt och rent och i helt mina färger=))
Må bäst
Kram

Ingrid sa...

Åh men vilken vacker dukning :0) Så naturligt och fint.

~Livet i byn

Maria sa...

Vackert!